Forumson  

Reklamı Kapat


Geri git   Forumson > Eğitim - Üniversiteler - Sınavlar > Sınavlar ve Hazırlık - ÖSYM

Sınavlar ve Hazırlık - ÖSYM ÖSYS (ÖSS) , KPSS , TUS , LES , ÜDS , YDS , KPDS , DGS , OKS, SBS , AÖF Sınavları hakkında paylaşım forumunuz

ÖSS çıkmış sorular (servet-i fünun dönemiyle ilgili)

Sınavlar ve Hazırlık - ÖSYM kategorisinde açılmış olan ÖSS çıkmış sorular (servet-i fünun dönemiyle ilgili) konusu , ÖSS çıkmış sorular (servet-i fünun dönemiyle ilgili) ÖSS Çıkmış Sorular - Servet-i Fünun 1 Aşağıdakilerden hangisi “Servet-i Fünûn dö*nemi” sanatçılarının ortak yönlerini belirle*yen özelliklerden biri değildir? (1977/ÖSYS) A) Dilde “halka ...


Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 11-09-2009, 09:08   #1
ForumSon Webmaster
 
Korax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2008
Yaş: 32
Mesajlar: 20.473
Teşekkürleri: 2
0 mesajına 0 kere teşekkür edildi.
Tecrübe Puanı: 1000
Korax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond reputeKorax has a reputation beyond repute
Korax - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart ÖSS çıkmış sorular (servet-i fünun dönemiyle ilgili)

ÖSS çıkmış sorular (servet-i fünun dönemiyle ilgili)



ÖSS Çıkmış Sorular - Servet-i Fünun


1 Aşağıdakilerden hangisi “Servet-i Fünûn dö*nemi” sanatçılarının ortak yönlerini belirle*yen özelliklerden biri değildir? (1977/ÖSYS)

A) Dilde “halka doğru” ilkesini benimseme

B) Batı sanat akımlarının etkisinde kalma

C) Eski sözcüklerle, yeni kavram ve imgeler oluşturma

D) “Sanat için sanat” görüşüne bağlanma

E) Kafiyenin kulak için olduğunu benimseme





2 “Romanın yapısına ilişkin teknik kurgu öğelerinden biri de, kompozisyondur Kompozisyon, romanda geliştirilen durum ve eylemlerin düzenlenmesi, aralarında sağlıklı bir dengenin kurulması anl***** geliyor

Bu açıklamaya göre, aşağıdaki romancıları*mızdan hangisi ötekilerden daha başarılı örnekler vermiştir? (1980/ÖSYS)

A) Namık Kemal

B) Halit Ziya

C) Sami Paşazade Sezai

D) Ahmet Mithat

E) Hüseyin Rahmi





3 Bir yazar şöyle diyor: “Nerde bir edebiyatın başladığını görsek, orada sokağın yazı masası ile birleştiğini görürüz Malherbe sokağı dinledi, Dickens sokağı edebiyata soktu Bir romanında geçen “sokağın anahtarı” sözü bu yazarın sanatını anlatmaya yeter Puşkin’de de sokağın anahtarı vardır Bize gelince, bu sihirli anahtar çoğu zaman yazarlarımızın eline hiçbir zaman geçmedi

Yazarın “sokağın anahtarı” sözü ile anlatmak istediği özellik aşağıdaki yazarlardan hangisinde vardır? (1982/ÖSYS)

A) Recaizade M Ekrem

B) Namık Kemal

C) Halit Ziya

D) Hüseyin Rahmi

E) Mehmet Rauf

4 “Hasta Çocuk, Nesrin ve Balıkçılar, günlük hayatta izlenimlerinden esinlenerek oluşturul*muş manzum hikayeleridir Manzumelerde Fik*ret’in yaptığı şey, konuşma diline yakın bir şiir dilini bulmak olmuştur Ayrıca aruzla yazılmış dizelerin, öteden beri süregelen bağımsızlığını bozmuş ve manzumeyi dizelerden oluşan bir bütün halinden, basbayağı cümlelerden yapılmış bir yazı haline getirmiştir

Bu paragrafta Tevfik Fikret’in hangi özelliğinden söz edilmemiştir? (1983/ÖSYS)

A) Nazmı nesre yaklaştırmasından

B) Şiirlerinde toplumsal konulara da değinmesinden

C) Beyit bütünlüğünü kırmasından

D) Aruzu, Türkçeye ustalıkla uygulamasından

E) Şiirlerinde yaşanılan gerçekleri yansıtmasından





5 Edebiyatta Realizmin öncüsü olmuştur Romanlarında aydın kişileri ve çevrelerini, hikayelerinde ise halkın yaşayış ve adetlerini anlatmaya çalışmıştır Eserlerinde, alışılmış olandan ayrı bir sözdizimi vardır Batılı roman ve hikaye tekniğine uygun, ilk başarılı örnekler onundur Romanlarında, ruh çözümlemelerine önem vermiştir

Bu özelliklerin tümüne birden sahip olan yazar, aşağıdakilerden hangisidir?

(1985/ÖSYS)

A) Recaizade Mahmut Ekrem

B) Nabizade Nazım

C) Halit Ziya Uşaklıgil

D) Yakup Kadri Karaosmanoğlu

E) Halide Edip Adıvar



6 Yeni bir duyarlılığı, yeni bir şiir akımını geliş*ti*rirken Batı’yı günü gününde izlerler Ama bir ara*yış döneminin bütün karışık etkilerini içerir şiirleri Romantik, Parnasçı, Sembolisttirler Doğaya yönelirler Ama bir resimdir doğa onlar için Düşle gerçek çatışması, karamsarlık, kaçış egemendir şiirlerine Hem benimsedikleri sanat anlayışı, hem de dönemin siyasal koşulları, içine kapanık, bireyci bir şiire yönelmelerine yol açmıştır

Bu parçada şiirlerinin ortak özelliklerinden söz edilen şairler, aşağıdakilerden hangisiyle adlandırılır? (1987/ÖSYS)

A) Beş Hececiler

B) Tanzimatçılar

C) Yedi Meşaleciler

D) Servet-i Fünûncular

E) Milli Edebiyatçılar



7 Tanzimat dönemi şairlerinden Recaizade M Ekrem’in çevresinde toplanan gençler, artık kendi başlarına var olmanın yollarını ararlar ve bir der*gide birleşirler Bunların arasında, sonradan ro*mancı olarak ün kazanmış iki yazarımız da vardır

Paragrafta sözü edilen dergi ile iki yazarı*mız aşağıdakilerin hangisinde bir arada verilmiştir? (1988/ÖSYS)

A) Servet-i Fünûn; Halit Ziya, Mehmet Rauf

B) Malumat; Hüseyin Cahit, Ahmet Rasim

C) Genç Kalemler; Halit Ziya, Ömer Seyfettin

D) Servet-i Fünûn; Sami Paşazade Sezai, Hüseyin Cahit

E) Malumat; Mehmet Rauf, Hüseyin Rahmi



8 Aşağıdakilerden hangisi, Servet-i Fünûn edebiyatının özelliklerinden biri değildir?

(1989/ÖSYS)

A) Sone, terzarima gibi nazım biçimlerinin benimsenmesi

B) Aruz vezninin kullanılması

C) Romanlarda, olayların genellikle İstanbul dışında geçmesi

D) Nazmın nesre yaklaştırılması

E) Yabancı sözcüklerle yüklü bir dil kullanılması



9 Çürüyen, yozlaşan İstanbul ve bu İstanbul’un çürümüş, yozlaşmış insanları Mithat Cemal Kuntay’ın romanlarından sürekli olarak bir küf kokusu gelir burnunuza İstanbul’un birbirini izleyen üç dönemini yansıtmak isteyen yazar, gözlerini hep bu kokuşmuşluğa dikmiştir Yalnız kişisel çıkarları peşinde koşanlar, dalka*vuklar, jurnalciler Bir pislik, bir kokuşmuşluk perdesine bürünmüş olarak anlatır İstanbul’u

Aşağıdaki şairlerden hangisi İstanbul’u şiirinde bu parçada belirtilen yönleriyle yansıtmaya çalışmıştır? (1990/ÖSYS)

A) Cenap Şehabettin B) Tevfik Fikret

C) Mehmet Emin D) Mehmet Akif

E) Celal Sahir



10 Aşağıdakilerden hangisi Servet-i Fünûncu*ların şiir özelliklerinden biri değildir?

(1992/ÖSYS)

A) Kafiyede şekilden çok, ses benzerliğine önem verme

B) Konu birliğine ve bütün güzelliğine önem verme

C) Nazımı nesre yaklaştırma

D) Konuyla vezin arasında bir ahenk ilgisi arama

E) Herkesin anlayabileceği bir dil kullanma



11 Yeni bir duyarlığı, yeni bir şiir dilini oluşturma*ya çalışırken Batı’yı hemen hemen günü günü*ne izlemişlerdir Şiirlerinin imgelerle yüklü, sanatlı bir yapısı vardır Özellikle benzetmeler ve sıfatlarla varlıkların gerçek görünüşlerini değiştirmeye çalışmışlardır Aşk, doğa, aile yaşamı, kişisel tedirginlik ve yakınma temalarını şiirlerinde bol bol işlemişlerdir

Bu parçada sözü edilen edebiyat topluluğu ve onun üyelerinden biri aşağıdakilerin hangisinde birlikte verilmiştir? (1993/ÖSYS)

A) Tanzimat – Abdülhak Hamit Tarhan

B) Servet-i Fünûn – Cenap Şehabettin

C) Garipçiler – Orhan Veli Kanık

D) Milli Edebiyat – M Emin Yurdakul

E) Cumhuriyet Dönemi – Faruk Nafiz Çamlıbel



12 O güne kadar yazınımızda anı, yazınsal değerde tür değildi Modern anlamda romancılığımızın kurucusu sayılan yazarımız, ilk kez yazınsal değerde anılar yazmıştır Hem yazınsal, hem siyasal nitelikte olan bu anılarını dokuz ciltte toplamış ve kırk yılı kapsayan ilk beş cildine “Kırk Yıl” adını vermiştir

Bu parçada aşağıdaki yazarların hangisin*den söz edilmektedir? (1993/ÖSYS)

A) Hüseyin Rahmi Gürpınar

B) Recaizade Mahmut Ekrem

C) Yakup Kadri Karaosmanoğlu

D) Reşat Nuri Güntekin

E) Halit Ziya Uşaklıgil



13 Aşağıdakilerden hangisi, toplum sorunları*nı tartışmak, bunlarla ilgili düşüncelerini açıklamak için sanatı bir araç olarak kullanmıştır? (1994/ÖSYS)

A) Recaizade Mahmut Ekrem

B) Tevfik Fikret

C) Abdülhak Hamit

D) Cenap Şehabettin

E) Ahmet Haşim



14 Bir dergi çevresinde toplanan, yeni bir duyar*lığı, yeni bir şiir dilini yerleştirmeye çalışan bu şairlerin şiirleri, bir arayış döneminin bütün ka*rışık etkilerini içermektedir Romantik ve sim*gecidirler Onların şiirlerinde, düşle gerçek ça*tışması, karamsarlık, kaçış temaları egemen*dir Hem dönemin siyasal koşulları hem de be*nimsedikleri sanat anlayışı, onların içine kapa*lı, bireyci bir şiire yönelmelerine yol açmıştır

Bu parçada tanıtılan şairler aşağıdakilerin hangisi içinde yer alır? (2006/ÖSYS)

A) Tanzimatçılar

B) Edebiyat-ı Cedideciler

C) Fecr-i Âticiler

D) Yedi Meşaleciler

E) Milli Edebiyatçılar



15 Türk edebiyatında ilk izleri şairlerinde görülür -tin bu akımı bizde ilk olarak tanıtmış ve temsil etmeye çalışmıştır biri olan de Türk edebiyatına bu akımı benim*seyen sanatçılar aracılığıyla gelmiştir

Yukarıdaki numaralandırılmış yerlerin han*gisinde bir bilgi yanlışı vardır? (1997/ÖSYS)

A) I B) II C) III D) IV E) V



16 Aşkın ikinci plana atıldığı bu romanda top**lumsal hayata yer verilmiş olması, bu yapıtın en önemli özelliğidir Romanda Ahmet Cemil, yalnız iç dünyasıyla değil, bağlı bulunduğu toplumsal çevreyle birlikte verilmiştir Okurken onun, çocukluğundan bu yana hangi toplumsal çevrede yetiştiği, aile ve okul hayatını, kar*şılaştığı sıkıntıları bütün ayrıntılarıyla öğreniyo*ruz Bu genç şairin yeni bir şiir yaratmak için neler düşündüğünü, verdiği mücadeleleri, düş*manı olan eski edebiyat taraftarlarının ve o devir basın hayatının iç yüzünü görüyoruz Bu bakımdan yapıtı, o dönemin ve Doğu ile Batı edebiyatları arasındaki düşünce çatışmasının romanı olarak da kabul edebiliriz

Bu parçada özellikleri anlatılan roman ve yazarı aşağıdakilerden hangisinde verilmiş*tir? (2006/ÖSYS)

A) Eylül – Mehmet Rauf

B) Şıpsevdi – Hüseyin Rahmi Gürpınar

C) Paris’te Bir Türk – Ahmet Mithat

D) Mai ve Siyah – Halit Ziya Uşaklıgil

E) Hayal İçinde – Hüseyin Cahit Yalçın



17 Paul Valery “Bir edebi eserin değeri, her kişiye göre ayrı bir yoruma meydan vermesindendir” demiştir

Aşağıdaki şairlerimizden hangisi Paul Valery ile aynı anlayıştadır? (1982/ÖSYS)

A) Tevfik Fikret

B) Cenap Şehabettin

C) Yahya Kemal

D) Ahmet Haşim

E) Orhan Veli



18 “Bireyci sanat anlayışı, bize Edebiyat-ı Cedi*de’den miras kalmıştı ve biz bunu söylemekle ortaya yeni bir görüş getirmiyorduk Öyle ya, Edebiyat-ı Cedidecilerin, özellikle Hüseyin Cahit’le Mehmet Rauf’un, Dr Rıza Tevfik’le estetik konusu üzerinde tartışılırken terter tepinircesine ‘Güzellik görecelidir, güzellik görecedir’ deyişlerinin, bizim “Sanat kişisel ve saygıya değerdir” sözünden farkı neydi?”

Bu parçada, yazarın “biz” dediği kimler olabilir? (1983/ÖSYS)

A) Garipçiler

B) Servet-i Fünûncular

C) Yeni Lisancılar

D) Yedi Meşaleciler

E) Fecr-i Âticiler



19 Bunlar şiirlerinde biçim–içerik ikiliğini kaldırmaya, şiirin anlamı ile yapısını kaynaştırmaya çalışırlar İsterler ki şiirlerinde ses ve anlam ayrılmaz hale gelsin, düzyazıya çevrilmesin, ses ve anlam öylesine yoğrulsun ki anlam tek başına sıyrılıp çıkarılmasın, şiir katıksız biçim olan müziğe yaklaşsın

Bu yargılar, aşağıdaki şairlerden hangisinin şiirleriyle örneklendirilebilir? (1983/ÖSYS)

A) Faruk Nafiz Çamlıbel

B) Cahit Sıtkı Tarancı

C) Orhan Veli Kanık

D) Kemalettin Kamu

E) Ahmet Haşim



20 1909’da Fecr-i Âti topluluğuna katıldı Bu topluluğun dağılmasından sonra da şiirler yazmayı sürdürdü Şiirlerinin hepsi de aruzla yazılmıştır Aşk ve doğal temalarını işlediği, sembolizm akımı anlayışına uygun olarak yazdığı şiirlerde hayale ve müziğe büyük önem verdi Güçlü şiirleri yanında, değişik konuları yoğun bir dille anlatan fıkraları da vardır

Burada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir? (1989/ÖSYS)

A) Ahmet Haşim

B) Cenap Şehabettin

C) Süleyman Nazif

D) Faruk Nafiz Çamlıbel

E) Yahya Kemal Beyatlı



21 Aşağıdaki şairlerden hangisi, hece ölçüsünü hiç kullanmamış, şiirlerini hep aruzla yazmıştır? (1990/ÖSYS)

A) Ahmet Haşim

B) Yahya Kemal Beyatlı

C) Ziya Paşa

D) Ahmet Muhip Dıranas

E) Faruk Nafiz Çamlıbel



Servet-i fünun
cevaplar:
1 A

2 B

3 D

4 D

5 C

6 D

7 A

8 C

9 B

10 E

11 B

12 B

13 B

14 B

15 B

16 D

17 D

18 E

19 E

20 A

21 A
Korax isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
Çıkmış, dönemiyle, fünun, ilgili, serveti, sorular, Öss


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
son 17 yılda öss de çıkmış trablusgarp ile ilgili sorular Korax Sınavlar ve Hazırlık - ÖSYM 13 10-07-2009 08:57
ÖSS de Çıkmış Sorular Yaso Sınavlar ve Hazırlık - ÖSYM 0 06-27-2009 12:58
Servet-i fünun edebiyatı (edebiyat-ı cedide) (1896-1901) Korax Türk Dili ve Edebiyat 0 12-13-2008 19:54
Servet-İ fÜnun edebİyati (edebİyat-i cedİde) (1896-1901) нüzüη Türk Dili ve Edebiyat 0 09-18-2008 11:33
Edebiyat-ı Cedide (Servet-i Fünun) (1896-1901) Yaso Türk Dili ve Edebiyat 0 03-29-2008 20:36


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 09:03 .


5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. doganinternet@hotmail.com - streetken27@gmail.com Film İzle bedava film izle
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2015, Jelsoft Enterprises Ltd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626